onsdag 26. september 2012

Læringsoppdrag 27. september

Lærerene er på studietur og vi fikk et læringsoppdrag som gikk ut på at vi skulle ta bilde av noe innen kategoriene; lys, vann, venner, selvvalgt tema og komposisjon. Jeg valgte å ta bilder innen selvvalgt tema. Og mitt tema var natur.

På dette bildet tok jeg bilde av en blåbær busk. Ideen bak dette bildet var å fokusere mest mulig på blåbæret til høyre. Blåbæret til høyre er mye klarere enn det til venstre, og nærmere interessepunktene og det gylne snitt. Lyset er veldig klart. Grønnfargen var veldig klar og sterk. På bildet har jeg brukt 1/80 lukkertid og en ISO på 400. Kameraet jeg brukte var Nikon D40.


Ideen bak dette bildet var å ta bilde av hvor sorpete, vått og grått det var akkurat den dagen ved å fokusere på støvlene til den personen. Støvlene er også i et av interessepunktene og ca. i det gylne snitt. Stråene og gresset i forgrunnen på bildet er uklart og det gjør at vi fokuserer mer på støvlene. Det var ikke så mye sol, så bildet ble veldig grått, men det var også det jeg ville prøve å få fram. Men fargene er sterke fordeom. Her har jeg brukt en lukkertid på 1/80 og en ISO på 400. Kameraet jeg brukte var Nikon D40.


Her tok jeg bilde av gress. Sola skinte gjennom gresset og gjorde bildet veldig lyst og fint. Den skrå linjen i bildet skaper liv og bevegelse. Her har jeg brukt en lukkertid på 1/160, ISO 3200 og 2 EV. Kameraet var som vanlig Nikon D40.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar